Tvůrčí září Hanuše Lamra: umělecká linka Praha-Paříž, dražba ikonického šperku a opening nové galerie
Uznávaný umělec, šperkař a designér Hanuš Lamr zažívá v roce 2024 mimořádně úspěšné období. Jeho všestranný talent se projevuje hned v několika významných projektech napříč uměleckými disciplínami i geografickými hranicemi. V Praze se Lamr podílí na otevření nové galerie Ó Gallery, která propojuje umění, módu a design. Zároveň jeho ikonická brož „Květ růžového kaštanu", proslavená díky první dámě Evě Pavlové, míří do prestižní aukce. Mezinárodní rozměr Lamrovy tvorby pak potvrzuje výstava „Snídaně v džungli" v Paříži, kde společně s manželkou Zlatkou představuje svou nejnovější kolekci inspirovanou amazonským pralesem. Tato série událostí demonstruje Lamrovu schopnost překračovat hranice tradičních uměleckých kategorií a potvrzuje jeho pozici jako jednoho z nejvýraznějších současných českých umělců na domácí i světové scéně.
Pozvánka na Grand Opening Ó Gallery
V červnu 2024 byla v Hrzánské pasáži slavnostně otevřena nová prodejní galerie s názvem Ó Gallery. Programová koncepce tohoto prostoru, propojujícího umění, módu a design, vzniká pod kurátorským dohledem Olo Křížové, Hanuše Lamra a Mihaie Visterniceana. Oficiální Grand Opening a zahájení ostrého provozu galerie se uskuteční 25. září od 17 hodin.
Ó Gallery se primárně zaměřuje na tvorbu těchto tří osobností, které dlouhodobě excelují ve výtvarném umění, šperkařství nebo módním designu. Galerie však současně poskytuje prostor i dalším zajímavým tvůrcům a vytváří tak platformu pro vzájemné propojování nejrůznějších uměleckých disciplín.
Návštěvníci nové galerie mohou do konce roku obdivovat tvorbu Hanuše Lamra, který zde vystaví mj. oceňovanou kolekci objektů a šperků Lust for Eden. Kolekce, která byla poprvé představena na přehlídce Designblok 2019, zahrnuje šperky a sochařské objekty inspirované plody pozemské zahrady Eden.
Olo Křížová představuje svou tvorbu papírových i digitálních koláží. K vidění budou grafické listy z kolekce Hajki. Prohlédnout si můžete i luxusní dřevěné kabelky z kolekce Genes značky VISTIER, za kterou stojí designér Michai Visternicean.
Zvláštní pozornost bude věnována také tvorbě Zlatky Lamrové, která představí své aktuální výšivky z letošního léta. Kromě nich galerie nabídne i nové kolekce šperků Terezy Otáhalíkové a autorské vlněné oděvy Lindy Havrlíkové. Před Vánoci budete moci navštívit také pop-up mezinárodně uznávané šperkařské skupiny Bound by Jewellery.
Interiér galerie, navržený Lukášem Obšilem z ateliéru LoA, citlivě kombinuje původní architektonické prvky historické budovy s moderním minimalistickým designem. Unikátní řešení vnitřního prostoru vytváří ideální prostředí pro vystavená díla a umocňuje zážitek z jejich prohlídky.
Srdečně vás zveme na slavnostní otevření tohoto nového inspirativního prostoru v samém srdci Prahy ve středu 25. září od 17:00 hodin v Celetné 12.
Vydražte Květ růžového kaštanu
Ikonická brož Květ růžového kaštanu, kterou vynesla v den vyhlášení výsledků voleb manželka prezidenta paní Eva Pavlová, je součástí aukce a výstavy Artslimit Galerie Kodl. Šperk vytvořil Hanuš na jaře roku 2022. Inspirací se pro toto dílo stal krásně kvetoucí růžový kaštan z pražské Valdštejnské zahrady. Brož je odlita z téměř ryzího stříbra a je osazena růžovými skleněnými střepy pocházejícími z českých sklářských hutí. K výrobě byla použita speciální technika, které říká Hanuš „fritování". Při ní se voskový model ponořuje do žhavého vosku. Dražit lze do 22. září. Více na https://www.artslimit.com/cs/auction/31-artslimit-online-8.
Co takhle dát si snídani v džungli?
Pokud se zrovna procházíte jedním z nejromantičtějších míst světa – Paříží -, nenechte si ujít výstavu „Snídaně v džungli" v tamním Českém centru, na které představí svou práci Hanuš a Zlatka Lamrovi. Výstava konaná u příležitosti Paris Design Week je otevřena do 22. září.
Téma výstavy parafrázuje ve své době kontroverzní obraz Édouarda Maneta s názvem Snídaně v trávě, kde nahá žena piknikuje v parku uprostřed slavnostně oblečených mužů. Nová kolekce šperků, objektů a maleb Hanuše Lamra, silně ovlivněná jeho pobytem v amazonském pralese, a vyšívané obrazy jeho ženy Zlaty jsou také založeny na svůdných paradoxech. Přírodní materiály se zde mísí se syntetickými pryskyřicemi, křehkost s brutalitou nebo folklór s pop estetiku. Oba umělci používají tradiční řemeslné postupy a kombinují je s novými technologiemi a materiály s bujarou hravostí. Tato jedinečná alchymie rozpouští imaginární hranice mezi designem a tzv. „vysokým“ uměním a spojuje je v nádhernou vizuální hostinu.